30 Ağustos 2014 Cumartesi

Cumartesi


Sabretmek, öylece durup beklemek değil, ileri görüşlü olmak demektir. Sabır nedir? Dikene bakıp gülü, geceye bakıp gündüzü tahayyül edebilmektir. Allah aşıkları sabrı gülbeşeker gibi tatlı tatlı emer, hazmeder. Ve bilirler ki, gökteki ayın hilalden dolunaya varması için zaman gerekir.

Şems-i Tebrizi 
"Maddeye olan bağlılıktan kendini kurtar da hür ol, ne zamana kadar altının gümüşün esiri olacaksın?
Rızıklar denizini bir testiye dökecek olsan; ne kadarını alır?
Ancak bir günlük kısmet, bir günlük su.
Dünyayı çok sevenlerin göz testileri hiç dolmaz, sedef de kanaat edici olmayınca içi inciyle dolmaz.
Halbuki ilahi aşk yüzünden, nefsaniyetten egosundan kurtulan benlik elbisesi yırtılan kimse hırstan ayıptan kötülüklerden de tamamıyle temizlenir.."

"Ben de bütün beşeri kirliliklerden kurtulup beni yaradana ve yaşatana yakın olayım diye, kendimi onda bulsaydım.. 
Kamil bir insan olarak ney gibi aşkın söylenmesi gereken tün sırlarını söylerdim.
Fakat kendi dilinden anlayanlardan, kendi dilini konuşanlardan uzak düşen kimse;
Dilsiz olur. Susar.."

"Şunu iyi bilin ki kainatta var olan her şey sevgilinin tecellisinden ibarettir, onun yarattıklarıdır.
Onun kudretini göstermektedir.
Aslında aşık bir perdedir. Var olan, diri olan ancak sevgilidir.
Aşık var gibi görünen bir yok'tur.
Bu hakikati sezemeyen, ilahi aşka meyli olmayan kimse kanatsız bir kuş gibidir..
Sevgilimin nuru beni aydınlatmasa, bana yol göstermese ben nereden geldiğimi nereye gideceğimi, nasıl anlayabilirim..
Aşk bu gerçeğin açığa vurulmasını ister. Fakat can aynası gammaz olmasın da ne yapsın..
Gerçeği nasıl göstersin?"

Hz. Mevlana - Mesnevi-i Şerif


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder