21 Haziran 2014 Cumartesi

Dolansak mı biraz?

Babam hep der ki, Merve bak hayatın tümünü her şeye ilgi göstererek ve her şeyi deneyimleyerek yaşayamazsın. Kızım bunun ne kadar yorucu olduğunu görmüyor musun? Lütfen arada bir başkalarının tecrübelerine de güven. ...

Beni tanıyanlar bu kısımdaki yüz ifademi az çok tahmin edebilirler.

Başkalarının tecrübeleri mi? İyi ama adı üzerinde onlar bir başkasının ve sırf bu nedenle de benim zerre kadar ilgimi çekmiyor. O tecrübe onun filminde başka bir sona kavuşmuş. Belki benimkinde bambaşka bir sona ulaşacak. Nasıl bilebilirsin? Hayatı nasıl tahmin edebilirsin? Bu sorular babama değil sevgili okur, sorularım bizzat sana.

Bu belkiler işte beni yoldan çıkarıyor.. Peki ama ya ben başka bir yol bulursam? O aynı istikamette dahi gitsem ya o kişi, o sapağı kaçırdıysa.. 

Bana göre tecrübe dediğimiz şey sadece kendimize ait olan bir his. His diyorum çünkü tüm mevcudiyetiyle senin baktığın gözden ilerliyor, senin kanında akmış, senin beyninin kıvrımlarında dolanmış, seninle yürümüş.. Seni heyecanlandırmış, canını yakmış, hayal kırıklığına uğratmış, sevinçten gökyüzüne zıplatmış. 

Seni ya işte seni. Beni olamaz. Seninki de bana uyamaz.

Uymamalı.

Çocukken de büyürken de kabul, farklı ilgi alanlarım oldu. Gerçekten sıkılıp yarım bıraktıklarım da pek az değil. 

Ama şimdi buradan bakınca amacımın derinleşmek değil de denemek olduğunu görüyorum. Deneye yanıla bulmak. Şuna buna eğilimin var'ların ötesinde. Kendi yolumu kendim bulmak. 

Maymun iştahlısın kızım bu da geçecek sesleri kulağımda.. Her şeyden biraz.. Ama olmaz ki böyle. 

Nedenmiş canım o? Bal gibi de olur.

Kimsenin başına gelen üzücü ya da neşeli bir şeyi, kendim için tecrübe olarak kabul etmedim, üzgünüm, hiçbir zaman da etmeyeceğim. Bununla yola çıkmadım, çıkamam da.

Çünkü yol bu. Belki önüne bir çıkan bir koyun sürüsü yüzünden duracak, o araçtan inecek ve yanıbaşında çok şeker bir köyün varlığını farkedeceksin. Gülümseyeceksin. Bir çay içeyim diyeceksin.. 

Bu hayatta asla tek bir seçenek olamaz. Hayat belki de yarın en olamayacak bir şekilde tanıştığın bir insan sayesinde seni bambaşka bir yere götürecek. Bilemezsin ki.. Başkasından almayı düşündüğün o tecrübenin içinde o başkası ve o diğer insan hiç tanışmadılar, o nedenle de o yere hiç gidilemedi. 

Bu yüzden işte, yalvarırım kendine bir dön. İçeride biri sana sesleniyor, duyuyorum ben bile. Dur mu diyor? Git mi diyor? Onu dinle. Ne diyorsa yap. 

Sadece bir tane hayatım var ve o gerçekten çok kıymetli. 

Olasılıklara güveniyorum. Değişime inanıyorum. Canım mı sıkıldı? Hemen kendi elimden tutup kendimi dansa kaldırıyorum. Evet sağım solum her zaman çok belli değil, kabul. Ama tüm samimiyetimle bu ben'im. Bir başkası değilim. Olmayı da hiç düşünmedim.

Burada eğleniyorum. Çünkü burada olmanın başlı başına kendisini çok seviyorum. Her şeyiyle.. Tüm misafirleriyle.. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder