29 Haziran 2014 Pazar

Bir Minik Kız

Güvenmek isteyip de hem güvenip hem güvenmediğiniz oldu mu?

Olmasın.

Nedir o? Tarifinden emin olamadığınız sütlü bir tatlı mı?

Eskiden meyveli yoğurdu, hiç sevmezdim. Ama sonra kendimi ikna ederek sevmeye başladım. Sevecektim ya nasıl sevmiyordum? Sevmem gerektiğine inanıyordum, tadı bana uzaktı ama yakınlaşmasını istiyordum. Ve oldu. Ardından delisi olduğum günler başladı. Peşini de reçelli yoğurtla dondurmalı yoğurt takip etti.

Şimdi bir insana güven duymak konusunu alıp biraz yoğurunca; 

güvenilirlik için de ikna olmak mı gerekiyor yani sizce? Yoksa bu o yoğurt meselesinden tümden uzak, upuzak bir konu olsa olmuyor mu?

İkilemde kalınca; bazen boşvermek gerekir, bazense uğraşmak. Genelde boşvermem ve aynı zamanda da uğraşmam.

Ticaret zor. Ticaretten anlamam. Anlamıyorum. Anlamak istemiyorum. Ticaret yapmıyorum da zaten. Yapmak istemiyorum. Satmıyorum. Sen de satma. Ken-di-ni, kimseye. Sat-ma. Lütfen. Güvenilirliğini boşa çıkartma. Diyemiyorum ben. Demek istemiyorum. Böyle düşünmüyorum. Klişelere dayanamıyorum. İstiyorsa yapsın. 

İnsan, ne ise 'o' olmadıktan sonra, aynaya bakmasının ne anlamı var? Zaten kendini göremeyecek. Ben de görmesem olur diyorum.

Risk mi sizce bilmem ama ben,

Yüzde yüz güvenle başlıyorum. Direkt öyle balıklama. Güvenmenin kendisine güveniyorum çünkü. Sıcak bir bütünlüğü var bu kelimenin. Güvenin kendisi bu. Güvenmeye güvenememek olmaz ki.

Öyle denemeler yanılmalara gerek kalıyorsa zaten çekip gideceksin.

Güvenilirliğim kadar güvenmek. Sonunda yine çok safsın, yine yine yine, işte bak akıllanmayacaksın yine, ben dedim 50 kere dedim ama yine'leri dedirttirene kadar güvenmek.

İnsanlara, güveninizi yüzde yüz boşa çıkartana kadar güvenmek. Böylesi güzel.

Çünkü art niyeti olmayan insan diye de bir şey var hala şu hayatta. Karşılıksız iyilikten anlayan. Koşulsuz sevgi var. 

Ha biri güvenimi boşa mı çıkarttı? Salak yerine mi kondum yani? Kandırdığı gerçekten ben miyim sizce?

Hiç bir şey, geri kalan diğer insanları güvenilir olmamakla yaftalayabilecek kadar büyük değil. Akrebe yardım ederken elimi sokması gibi, o akrep olduğu için böyle yaptı. 

Herkes akrep değil, bak bazıları sincap falan filan.

Önyargılar bana göre değil.

Kimse içimdeki minik kızdan önemli değil. Balonlar uçuracaksa uçuruyor o. Burnunun dikinden gökyüzüne doğru.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder