1 Kasım 2015 Pazar

Bukalemun

http://youtu.be/wSy_TxOid6k

Diyorum ki bu binaların da bir kalbi var. Bazılarınınki hızlı atıyor. Kimileriyse daha yavaş.

Çocukken bazı sokaklardan geçerken derdim ki anne bak bu bir florya evi, şuysa resmen erenköy.. Annemin ne demek istediğimi hiç bir zaman tam olarak anlayamadığını çok seneler sonra farkedecektim..
Bazı şeyler siz istemeden kafanızda yer ediyor, size uyumsuz geliyor ya da gelmiyor işte..

Yeşilyurt tam bir şantiyeye dönüştü şu aralar. Sokak aralarında dozerler. Bahçe çitlerinde dozer izleri. Arsa çevrelerinde şu gri perdeler. Bina önlerinde kum yığınları. Baretli adamlar. Binalarını görmeye gelen ev sahipleri.

İşin kötüsü bu binalardan bazıları semtin kimliğine sadece uymazken, bazıları o kimliği parçalıyor. Çok azıysa buranın bir parçası olabildi ya da olacak.

Parçası olmak. Kendi kendime söyleniyorum, yapmadan önce kimse mi görmedi buna nasıl evet dediler diye.

Sanki kocaman bir yaratık gelmiş de kocaman elleriyle İstanbulun bambaşka semtlerinden binaları söküp koparmış ve tam da buraya bırakmış gibi olduğunda..

Düşünsene sokağın, caddenin ortasına bir imza at ve o imzayı herkes görsün diyorlar ve sen de gidip en kötü kalemi ve yazı yazmadığın elini seçiyorsun, ortaya bu denli kötü bir şekil çıksın diye. Hayır, bana kalırsa kimse bile isteye bunu yapmaz. O zaman daha da kötüsü geliyor aklıma, demek ki onun en iyisi bu, onun tarzı. En güzelini yaptım zannederken dokuyu mahvettiğini dahi anlayamayacak ölçüdeki stili. Kapasitesi.

Keşke mühendis ve mimarlar doğup büyüdükleri yerlere ait yerler yapsalar hep, doğup büyüdükleri yerlerde.. Ya da nereye gidiyorlarsa oranın bir parçasıymış gibi birden dönüşebilseler. İçlerinden gelse. Farketmeden olsa. Olabilse. Olabilenlerden seçilse. Minik ve hızlı bir bukalemun gibi. 

Kötü restorasyonların yerini sevgiyle kaplı bir tarihi bilgi harcı almaz mıydı o zaman? Her kafadan bir ses çıkmış binalar değil de, uyum ve zarafet içinde dans eden girişler, kendinden yorulmayan merdivenler, iyi ki burada kahvaltı yapıyorum dedirten mutfaklar..

Sadece senin doğrun yok, yaşamadığını zannettiğin cansız şeylerinde özel ve kalpten doğruları var işte..
Yaklaş,
Dinle.
Görebilirsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder